Bilişim Teknolojileri Öğretim Mevzuatı
Milli Eğitim Temel Yasası, Türk Milli Eğitim sisteminin ilke ve esaslarını düzenlemek için ortaya çıkmış, kanun numarası 1739 , kabul ediliş tarihi 14/06/1973 tür. 1973 ' ten günümüze kadar anayasaya birçok ekleme ve çıkarma yapılmıştır. Bunların nedeni sürekli değişen eğitim sistemi, yerel seçimler, gelişen teknolojilerdir. Milli Eğitim Temel Yasasının 1. maddesi 5 önemli hükmü kapsamaktadır. Bunlar;
1. Amaç ve İlkeler
2. Eğitim sisteminin genel yapısı
3. Okul bina ve tesisler
4. Eğitim araç ve gereçleri
5.Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev sorumluluğudur.
Milli Eğitimin amaçları 2'ye ayrılır. Özel ve Genel amaçlar. Genel amaçlar eğitim sisteminde nasıl öğrenci yetiştirilmesiyle ilgili 3 madde göstermiştir. 1. Laik, sosyal Atatürk İnkılap ve İlkelerine bağlı,Atatürk Milliyetçiliği ile yetişen birey yetiştirmek 2. Beden, ruh ve zihin bakımından gelişmiş bireyler yetiştirmek 3. İş görme alışkanlığı kazanmış bireyler yetiştirmek. Özel amaçlar ise , genel amaçları gerçekleştirmek için ortaya çıkmıştır. Bunlarda kendi içinde 7 ana başlığa ayrılmıştır.
1. Genel Esaslar ve İlkeler
-Genellik ve eşitlik
-Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları
-Yöneltme
-Eğitim Hakkı
-Fırsat ve imkan eşitliği
-Süreklilik
-Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği
-Demokrasi eğitimi
-Laiklik
-Bilimsellik
-Planlılık
-Karma eğitim
-Eğitim kampüsleri ve Okul ve ailenin işbirliği
-Her yerde eğitim
2.Genel hükümler,örgün eğitim ve yaygın eğitim
3. Öğretmenlik mesleği
4.Okul binaları ve tesisleri
5.Eğitim araç ve gereçleri
6.Eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluk
7. Son hükümler
Bu 7 başlık içinde anayasada birçok madde sayılmış ve bunlar özel amaçların amaçlarını kapsamıştır,
Bilişim Teknolojileri Eğitim Mevzuatı
Mevzuat: Belirli bir konuda yürürlükte bulunan yasal düzenlemelerdir. Bunlar kanun, anayasa,tüzük,yönetmelik,genelge,yönerge ve tebliğdir.
Milli Eğitim Mevzuatı, ülkemizde eğitimin işleyişini düzenlemek içim yürürlükte bulunan hukuk kurallarını içermektedir. Milli Eğitim mevzuatı, içinde yer alan bazı kurallar bilişim teknolojileri eğitimine ve öğretmenlerine dairdir.
1. Resmi Yazılar : Devletin öngördüğü yöntemlere uygun olarak yapılan yazışmalardır.
2. Genelge ve Yönergeler
3. BT Sınıf İşlemleri
4. BT Sınıfı, Randevu ve Takip İşlemleri
5. Formatör Öğretmen İşlemleri
6. Okul Web Siteleridir. ( Kitapta bunların hangi işlemi ele aldığı yer almaktadır. Sayfa 29-30)
Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Görev ve Çalışma Esasları
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Örgün ve Yaygın Eğitim Kurumlarında Bilgisayar Laboratuvarlarının Düzenlenmesi ve İşletilmesi ile Bilgisayar ve Koordinatör Öğretmenlerin Görevleri Hakkında'ki Yönerge'ye göre bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görevlendirmeleri beş başlıkta olmaktadır. Bunlar;
1. Bilgisayar Öğretmeni
2. Okul Bilgisayar Koordinatör Öğretmeni
3. Eğitici bilgisayar Formatör Öğretmeni
4. İl Bilgisayar Koordinatör Öğretmeni
5. İlçe Bilgisayar Koordinatör Öğretmeni
2. Ders diğer konu anlatımı;
Bilişim Teknolojilerinde Öğretmen Yeterlikleri
Yeterlik kelime anlamı olarak belli bir meslek alanına özgü görevlerin yapılabilmesi için gerekli olan mesleki bilgi,beceri ve tutumlara sahip olama durumudur.
Öğretmenlik mesleği raporu hazırlanmıştır. (2008) de bu rapora göre yeterlikleri özel yeterlik ve genel yeterlik olarak 2 ye ayrılmıştır. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri şu başlıklar altında toplanmıştır.
1.Öğretme ve Öğrenme Süreci
Öğ Öğretmenden beklenen, öğrenci merkezli bir öğrenme ortamını öğrencilerin bilgi ve yaşam tecrübelerini, fiziksel ve çevresel şartlarını da dikkate alarak planlaması ve uygulamasıdır.
2.Öğrenciyi TanımaBu yeterlik alanında, öğretmenin öğrenme ve öğretme süreci boyunca beraber olduğu öğrencisinin özelliklerini tanıması ve öğretim etkinliklerinin öğrenci özelliklerine uygun olarak planlanmasının gereği tanımlanmaktadır.
3.Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim
Bu Bu yeterlik alanında, öğretmenden beklenen öncelikle kendisi ve öğrencileri hakkında olumlu bakış açısına sahip olmasıdır.
4.Program ve İçerik BilgisiBu yeterlik alanı ile öğretmenin, formal eğitiminin en temel ögesinin gereklerini yerine getirebilmesi bir yeterlik olarak tanımlanmıştır.
5.Okul,Aile ve Toplum İlişkileri
Bu yeterlik çevrenin öğrenme üzerindeki etkisini kabul etmekte ve öğretmene çevreyi tanıma görevi vermektedir.
6.Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme
Bu yeterlik alanına göre,öğretmen öğrencilerinin kendi gelişimlerini ve akranlarını değerlendirmeleri için strateji geliştirmelidir.
Öğretmenlik Mesleği Özel Yeterlikleri
1.Gelişimi İzleme ve Değerlendirme
Bu yeterlik alanında, öğretmeninin
-Genel ölçme ve değerlendirme stratejilerine sahip olması
-Öğrencilerin bilişim teknolojilerini öğrenme ve teknolojinin nasıl kullanacağına yardımcı olma
2.Öğretme- Öğrenme Programı
Bu yeterlik alanında, öğretmenden bazı konularda teknolojiden yararlanması istenmektedir.
-İletişim teknolojilerini kullanma
-Öğrencilerin etkili öğrenmeleri için teknoloji temelli materyaller geliştirme
-Öğretim sürecini planlama içi veri toplama, analiz etme ve yorumlama
3. Teknolojik Kavramlar ve Uygulamalar
Bu yeterlik alanında, bilişim teknoloji öğretmeninden;
-Bilişim teknolojileri temel kavramları ile donanım ve yazılımları bilmeli
-Bilgi yönetimi ağ ve internet kullanımı bilgisi
4.Öğretim Sürecini ve Ortamını Tasarlama, Planlama ve Düzenleme
Bu yeterlik alanı, bilişim teknolojileri öğretmenin şu hususlardaki bilgi ve beceriye sahip olması gerekir.
-Alanla ilgili süreci planlama
-Gerekli teknolojik kaynakları hazırlama
-Öğretim ortamını düzenleme
5. Mesleki Gelişim
-Bilişim teknolojileri öğretmeni teknolojinin değişim hızını da dikkate alarak güncel teknolojileri takip edebilmeli ve bu konuda kendisini geliştirmeli
6. Okul, Aile ve Toplum İlişkileri, Etik ve Sosyal Konular
Bu yeterlik alanında, öğretmen;
-Öğrencilerinin teknolojiyi kullanabilmelerini sağlarken teknolojinin faydalarının en üst seviyeye çıkarılması
-Olası problemler ve sakıncalı durumların engellenmesi amacıyla sürekli bir şekilde okul,aile ve toplumun diğer hususları ile iletişim halindedir.
Bu
Ö