Bugünkü dersimizi 2 ders saatine ayıracak olursak;
1. ders geçmiş
öğretmenler gününü konu alan konferans düzenlendi. Konferansta MEB Tarih
öğretmenlerinden biri konuşmacı olarak yer aldı. Öğretmenimiz bir öğretmenin
nasıl öğretmen olması gerektiği öğretmenlikte neler yapılmalı, öğrencileri
kazanmanın önemi gibi konulara değinerek konuşmasını gerçekleştirdi.
Konferansın devamında Müzik Öğretmenliği bölümünün düzenlediği müzik
şöleni yer aldı, söylenen şarkılar normalin dışında evrensel müziklere yer
verildi İspanyolca, Fransızca vb. dilllerde şarkılar söylendi. (Emeği geçen
öğretmen ve arkadaşlara teşekkür ederiz..)
2. ders Öğretim
Tekolojilerinde Yeni Eğilimler ve Yaklaşımlar konusu işlenmiştir.
Arkadaşlarımızın anlattığı konu yeterli olmadığından slayt ve yapılan
araştırmamda edindiğim bilgiler şu şekilde olmuştur.
Bireylerin farklı biçimlerde hem üretici hem de
tüketici olarak yer aldıkları internet ortamları yeni ilişki türleri ve bu
ilişkiler sonucu ortaya çıkan yeni “sanal toplulukları” oluşturmuştur.
Bu sanal topluluklardaki paylaşım ve etkileşim sayesinde internette farklı yapı ve kapsamda gittikçe büyüyen dinamik bir içerik oluşmuştur. Yeni teknolojilerin insan hayatını her alanında oluşturduğu köklü değişimler, bilginin de yeniden tanımlanmasını gerektirmiştir.
Stehr(2005)’e göre bilginin bu yeni tanımının odağında aktif bir aktör bulunur. Bilgi üretim ve kaynaklarının geçirdikleri bu değişim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin de yeniden tanımlanmaları gereksinimini doğurmuştur. Öğretim teknolojilerinde yeni eğilim ve yaklaşımları altı ana başlık altında incelenmiştir: Bunlar;
Bu sanal topluluklardaki paylaşım ve etkileşim sayesinde internette farklı yapı ve kapsamda gittikçe büyüyen dinamik bir içerik oluşmuştur. Yeni teknolojilerin insan hayatını her alanında oluşturduğu köklü değişimler, bilginin de yeniden tanımlanmasını gerektirmiştir.
Stehr(2005)’e göre bilginin bu yeni tanımının odağında aktif bir aktör bulunur. Bilgi üretim ve kaynaklarının geçirdikleri bu değişim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin de yeniden tanımlanmaları gereksinimini doğurmuştur. Öğretim teknolojilerinde yeni eğilim ve yaklaşımları altı ana başlık altında incelenmiştir: Bunlar;
1.Öğrenme analitikleri
2.Bulut bilişim
3.Mobil uygulamalar
4.Açık eğitim kaynakları
5.Oyun temelli öğrenme
6.Ters yüz edilmiş
öğrenme
Peki bunlar nedir?
1.
Öğrenme Analitikleri
“İnternet
ortamlarında her gün kullanıcılar, üreticiler ve işletmeler hakkında
milyonlarca veri gittikçe yaygınlaşan mobil ortamlar, sosyal medya siteleri,
dizüstü ve tablet bilgisayarlar aracılığıyla internete girilmekte ve farklı
biçimlerdeki büyük veri olarak tanımlanan dijital bilgi kaynağını
oluşturmaktadır.
Bu olağanüstü miktardaki veri, yalnızca üretim süreçlerini ve tüketici davranışlarını ölçmek isteyen özel kurumların değil, bireylerin dijital dünyadaki tüketim ve sosyal davranışlarını incelemek isteyen devlet kuruluşlarının da ilgisini çekmektedir.” Günümüzde gelişmiş analiz yöntemlerinin önemli rol oynadığı alanlardan birisi de kuşkusuz ki eğitimdir. Ve öğrenme analitiği burada bize eğitim süreçlerine dayalı verilerin farklı kaynaklardan toplama, raporlama, modelleme, sunma ve düzenleme süreçleri sonucunda karar alma mekanizmaları geliştirmek, kurumların öğrenci, öğretmen ve yönetici gereksinimine yönelik akademik ve öğrenme ortamları düzenlemelerine katkıda bulunmaktadır.
Bu olağanüstü miktardaki veri, yalnızca üretim süreçlerini ve tüketici davranışlarını ölçmek isteyen özel kurumların değil, bireylerin dijital dünyadaki tüketim ve sosyal davranışlarını incelemek isteyen devlet kuruluşlarının da ilgisini çekmektedir.” Günümüzde gelişmiş analiz yöntemlerinin önemli rol oynadığı alanlardan birisi de kuşkusuz ki eğitimdir. Ve öğrenme analitiği burada bize eğitim süreçlerine dayalı verilerin farklı kaynaklardan toplama, raporlama, modelleme, sunma ve düzenleme süreçleri sonucunda karar alma mekanizmaları geliştirmek, kurumların öğrenci, öğretmen ve yönetici gereksinimine yönelik akademik ve öğrenme ortamları düzenlemelerine katkıda bulunmaktadır.
2.Bulut Bilişim
Bulut bilişim donanım ve yazılım sistemlerinin
belli veri merkezlerinde tutularak uygulamaları servis olarak internetten sunma
kavramıdır(Armbrust & Diğerleri, 2009).
Bilgisayar kaynaklarının paylaşıldığı havuza kolay ve rahat ulaşımı ağ servisleri ile sağlayan bulutlar sayesinde veri, farklı uygulamalar, bilişim ortamları ve veri merkezleri arasında kolayca dağıtılabilmektedir. Bulut bilişimin bazı özellikleri şunlardır; erişilebilir, açık, güvenlikli, dayanılıklı, sürekli olması sayılabilir.
Bilgisayar kaynaklarının paylaşıldığı havuza kolay ve rahat ulaşımı ağ servisleri ile sağlayan bulutlar sayesinde veri, farklı uygulamalar, bilişim ortamları ve veri merkezleri arasında kolayca dağıtılabilmektedir. Bulut bilişimin bazı özellikleri şunlardır; erişilebilir, açık, güvenlikli, dayanılıklı, sürekli olması sayılabilir.
3.Mobil Uygulamalar
“Mobil iletişim araçları, son yirmi yılda
gelişen ağ bağlantıları ve taşınabilirlik özellikleriyle günlük yaşamda yaygın kullanım alanlarına sahip olmuştur.
Bireylerin vazgeçilmez araçları haline gelen bu mobil ortamlar, günümüzde kullanımı gittikçe artan akıllı teknolojiler ve mobil uygulamalar sayesinde cep telefonunun bir bilgisayar ve ağ ortamı olarak kullanılabilmesine olanak sağlar hale gelmiştir. Mobil uygulamalar, cep telefonlarının iletişim ve hesaplama gibi kullanım alanlarını gittikçe genişletmiş, farklı işlemlere olanak sağlar hale gelmiştir(Purcell & Diğerleri, 2010, s. 9)”
Eğlence(oyun, müzik, sanat, gez, spor vb.), organizasyon(takvim, e-posta, arama, not alma, fotoğraf saklama vb.), iletişim(sosyal ağlar, işbirliği ortamları vb.), referans(sözlük, harita, hava durumu vb.) ve haber(gazete, RSS, bloglar vb.) gibi pek çok işleve olanak sağlayan bu uygulamalar bağlam bilinçli ile de desteklenerek her yerde bilişim olanaklarını kullanıcılara sunabilmektedir. Mobil uygulamalar he yerde öğrenme olanaklarını desteklemeleri nedeniyle eğitim alanında da gittikçe artan bir ilgiyle karşılanmışlardır.
Bireylerin vazgeçilmez araçları haline gelen bu mobil ortamlar, günümüzde kullanımı gittikçe artan akıllı teknolojiler ve mobil uygulamalar sayesinde cep telefonunun bir bilgisayar ve ağ ortamı olarak kullanılabilmesine olanak sağlar hale gelmiştir. Mobil uygulamalar, cep telefonlarının iletişim ve hesaplama gibi kullanım alanlarını gittikçe genişletmiş, farklı işlemlere olanak sağlar hale gelmiştir(Purcell & Diğerleri, 2010, s. 9)”
Eğlence(oyun, müzik, sanat, gez, spor vb.), organizasyon(takvim, e-posta, arama, not alma, fotoğraf saklama vb.), iletişim(sosyal ağlar, işbirliği ortamları vb.), referans(sözlük, harita, hava durumu vb.) ve haber(gazete, RSS, bloglar vb.) gibi pek çok işleve olanak sağlayan bu uygulamalar bağlam bilinçli ile de desteklenerek her yerde bilişim olanaklarını kullanıcılara sunabilmektedir. Mobil uygulamalar he yerde öğrenme olanaklarını desteklemeleri nedeniyle eğitim alanında da gittikçe artan bir ilgiyle karşılanmışlardır.
4.Açık Eğitim Kaynakları
Günümüzde bilgi kaynaklarına erişim e eşitlik ilkesini benimseyen toplumlar, bilginin çoğalarak üretilmesi süreçlerine ve dolayısıyla bilimin gelişmesine önemli katkıda bulunmaktadırlar.
Teknolojinin de sağladığı olanaklar ile bilginin sosyal bir ürün olarak paylaşılması ve tekrar kullanılması esasları açık eğitim kaynakları kavramını temelini oluşturmaktadır.Açık eğitim kaynakları, açık ders kitapları, açık dersler ve açık ders yazılımları gibi kavramları kapsamakta ve genel olarak eğitim kaynaklarının erişime açılması anlamına gelmektedir. Bunlara örnek olarak Bilgeiş, Khan Akademi ve ODTÜ Web Sitesinde verilen dersler sayılabilir.
Günümüzde bilgi kaynaklarına erişim e eşitlik ilkesini benimseyen toplumlar, bilginin çoğalarak üretilmesi süreçlerine ve dolayısıyla bilimin gelişmesine önemli katkıda bulunmaktadırlar.
Teknolojinin de sağladığı olanaklar ile bilginin sosyal bir ürün olarak paylaşılması ve tekrar kullanılması esasları açık eğitim kaynakları kavramını temelini oluşturmaktadır.Açık eğitim kaynakları, açık ders kitapları, açık dersler ve açık ders yazılımları gibi kavramları kapsamakta ve genel olarak eğitim kaynaklarının erişime açılması anlamına gelmektedir. Bunlara örnek olarak Bilgeiş, Khan Akademi ve ODTÜ Web Sitesinde verilen dersler sayılabilir.
5.Oyun Temelli Öğrenme
“Son on
yılda bilgisayar oyunlarının eğitim süreçlerine entegrasyonu önemli araştırma
konuları arasında yer almıştır.
Oyun teknolojilerinin ve platformlarının gösterdiği hızlı değişim ve dijital oyuncu nüfusundaki büyük artış nedeniyle araştırmacılar oyunların örgün ve yaygın eğitim ortamlarında öğrenci bilgi ve becerileri üzerindeki etkileri ile ilgilenmişlerdir.
Bilgisayar oyunlarının farklı yaş ve gruptaki öğrencilerin problem çözme, işbirliği yapma, sosyalleşme ve üst bilişsel düşünme gibi becerileri üzerindeki etkileri bu araştırma konularından bazılarıdır.” Çocukların ve gençlerin yaşamlarında gittikçe artan bir alana sahip olan bilgisayar oyunlarının hem okul içi hem de okul dışı ortamlarda öğrenmeye ve akademik kazanımlara olası etkileri bakımından önemlidir.
Oyun teknolojilerinin ve platformlarının gösterdiği hızlı değişim ve dijital oyuncu nüfusundaki büyük artış nedeniyle araştırmacılar oyunların örgün ve yaygın eğitim ortamlarında öğrenci bilgi ve becerileri üzerindeki etkileri ile ilgilenmişlerdir.
Bilgisayar oyunlarının farklı yaş ve gruptaki öğrencilerin problem çözme, işbirliği yapma, sosyalleşme ve üst bilişsel düşünme gibi becerileri üzerindeki etkileri bu araştırma konularından bazılarıdır.” Çocukların ve gençlerin yaşamlarında gittikçe artan bir alana sahip olan bilgisayar oyunlarının hem okul içi hem de okul dışı ortamlarda öğrenmeye ve akademik kazanımlara olası etkileri bakımından önemlidir.
6. Ters Yüz Edilmiş Öğrenme
Ters yüz edilmiş
yaklaşımın temelinde öğrenci merkezli öğrenme, aktif öğrenme, akran öğretimi gibi uygulamalar
bulunmaktadır.