31 Aralık 2018 Pazartesi

Öncü Öğretmen Özet

           
      
            Yazar Adı: Adem Keven
                                                Basım Tarihi: İstanbul,2011
                                                Sayfa Sayısı:151      
                                                Yayın Evi:  İdeal Kültür Yayıncılık
                                                Baskı: İdeal Matbaası  
                                                Kitabın Konusu
                                   İdeal bir öğretmenin duygu dünyası
 Yazar Hakkında:
1974 doğumlu. 1995 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk  Eğitim Fakültesinden mezun olarak Özel Şefkat Eğitim Kurumlarında öğretmenlik yapmaya başladı. Halen idareci olarak eğitim camiasına hizmet etmeye devam etmektedir. Öğretmenlik ve idareciliğin yanı sıra edebiyatla özel olarak ilgileniyor. Deneme, şiir, öykü yazılarının yanı sıra eğitimle ilgili makaleler yazıyor. Yazıları birçok ulusal dergi ve gazetede yayımlanmaktadır.  Evli ve üç çocuk babasıdır. "Ay, Kuş Olur" ve "Kelimeler Yay Burcunda" adında iki şiir kitabı, "Öncü Öğretmen" isimli de bir düşünce kitabı  yayımlanmıştır.
Kitabın Özeti
İdealist bir öğretmenin hayata bakış açısı duygu ve düşünceleri anlatılmaktadır kitabımızda. Kitabın yarısını okuyabildiğim için aktarabileceğim kısım şu şekilde olmuştur. Adem Keven söyle anlatır; “İdealist bir öğretmen her ortamda, her şartta idealizmini korumalıdır. Önüne çıkan engeller karşısında yılmamalı, mesleğine olan sevgisini yitirmemeli ve en önemlisi de kendine güvenini zedelememelidir. O yüzden de öğretmenlik yaptığı, sorumlu olduğu öğrencilerini her yönüyle tanımalı, tanımak için onlar hakkında detaylı araştırmalar yapmalıdır. Bir öğretmen, birlikte olduğu öğrenci grubunu ne kadar iyi tanırsa, onlar üzerinde o derece etkili olur. Onları anlayabildiği ölçüde yardımcı olur, onları yetiştirebilir. Hiç şüphesiz, öğretmenlikte en önemli etkenlerden biri de öğrencilerle duygusal bağ kurabilmektir. Bağ kurmanın yolu da öğrenciyi tanımaktan, onları anlamaktan geçer. Öğrencinin dünyasına giremeyen öğretmen, ne öğrencilerine bir şeyler öğretebilir ne de kendini mutlu hissedebilir…    

Yorum Bölümü
Bu kitaptan anladığım öğretmenin sadece kelime anlamı olarak öğretmek olmaması gerektiğidir. Öğretmen öğrenci hayatında hep rol model ve hayatına yön verirken etkileyen kişi olarak kalacaktır. O yüzden öğretmenlik bir toplumun davranışlarını, gelişimini, düşünmesini etkiler. Bir öğretmen öğrenciyi hayata bağlarken başka bir öğretmen onu hayattan uzaklaştırabilir. O yüzden verilen tepkiler, övgüler, cezalar, konuşma tarzın her şey öğrenci için anlam ifade etmektedir. Burada iyi öğrenci, kötü öğrenci şeklinde düşünmeyip kazandırılan öğrenci ve kazandırılacak öğrenci şeklinde bir tutum sergilemeliyiz. Şu anki öğretmenlerinde birer öğrenci olduğunu ya da o öğrencilerin birer öğretmen adayı olacağını unutmamalıyız. Tüm sorumluluk öğretmene ait olmasa da birçok sorumluluk öğretmende olmalıdır. Eğitim ilk olarak ailede başlasa da şekillendiği yer okuldur. Burada öğrenciye, aileye sorumluluk düşmektedir ama en çok öğretmenlere düşmelidir. Sabırlı, vefakar, içten öğretmenlerle gülen öğrenciler yetiştirmeliyiz. ( Gülen çocuk, gülen Dünya )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder